Skön sommarfredag!

Dagen idag började som vanligt - välling i sängen för skutta, lite mys innan frukost, frulle, duscha och göra i ordning oss för dagen för att sedan gå den sedvanliga förmiddagspromenaden. Della somnar bäst i vagnen runt 10 och sover oftast mellan 1½-2 timmar fram till lunch. Så skönt även för mig att komma ut och röra på sig oxå!
Della gillar när vi går längs vattnet, då sitter hon och spanar in båtarna och pippifåglarna :-) När vi kommer fram till Lindögrillen lutar jag sitsen bakåt, då tar hon tigis över huvudet och somnar på stört - mysunge! ;-)

Efter lunchen idag tog jag och
svägerskan med oss barnen för en tur till Sörsjön! :-) Vädret var tipptopp när vi kom dit så det var verkligen fullsmockat med folk! Dock blev det monligare efter hand och efter några timmar var vi nästan helt ensamma där ;-) Temperaturen i luften och vattnet var det inget fel på därför kände vi att vi inte hade bråttom hem trots att solen gått i moln. 

När vi kom hem beställde jag och Chris pizza, en efterlängtad sådan..hehe ;-) Har nämligen gott och suktat efter det hela veckan så idag slog vi till på en varsinn ;-) Della satt brevid och tuggade i sig några bitar, hon gillar kanterna bäst! :-)
Nu sover skutta sen 21 tiden, Chris gick precis in och la sig oxå. Är väl dax för mig oxå att krypa till sängs.. Ska bara sitta liiite till framför datorn, nu när jag ändå lyckats hålla mig vaken och inte somnat under nattningen ;-) Det är ju trots allt fredag idag oxå och då får man vara upp hur länge man vill, ha! ;-D


Dellisen imorse med morgonfrilla och D&G klänning :-) Kusinen Nova hade även hon den när hon var 1år, den shoppade hon i Thailand så nog är det en äkta klänning allt ;-) 


Inne i barnprogrammet ;-)



Jag, Nellsan och Della tar oss ett dopp!
Faktiskt första gången i år jag kommer i lite längre än till vristerna ;-)


Della övar på att stå :-) Della och Nellsan badar vid vattenbrynet!


Della lagade lite mat när hon kom hem från sjön ;-)


Sötnosen passade även på att pussla med sin nya pusselpall som hennes pappa satt ihop medans vi var iväg och badade! Tack snälla fammo och faffa säger Dellis som fick denna i födelsedagenpresent av dem!! :-)


Pussla pussla


Yeeeeeey!


Mums! ;-)


Provar glajjerna som hon fick av min faster och farbror i födelsedagepresent, tuffing! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback