Hårspänne och fikagäster

Skrivet igårkväll

Dagen idag började med ett tidigt besök på barnmorskemottagningen för min del.
Naaaaeee, inte gravid annat ärende där ;-P
När jag kom hem fick skutta sin frukost sen somnade hon efter lite lek i babygymet och i gåstolen. Jag passade då på att ta hand om tvättstugan och dess växande klädberg.
Vid lunch kom Chris hem och gjord oss sällskap, mysigt! :-) Slängde sedan ihop en blåbärspaj eftersom vi väntade promenix- och fikasällskap! Kl.14 kom min vän Maria hit så vi bäddade ner Della i vagnen och gick ett varv här i området. Skönt med frisk luft, motion och en massa babbel! :-)
Väl hemma i värmen igen kom även Natha och hennes dockor över, alltså Dellas faster och kusiner och då blev det fika med paj och även en hel del bus! :-) Kusinerna uppskattade Dellas leksaker så de röjde loss med dem och rätt var det var så kom Nova klickklackandes i mina pumps! :-D Hon hittar alltid till skogarderoben..hehe :-)
30 min efter våra eftermiddagsgäster gått kom Dellas mormor hit på ett spotanbesök! :-) Hon fick lite fika hon med och var med när Della badades :-) Mormormys i soffan med välling blev det sedan innan hon la ner Della i sin säng, kl 18! Japp, tidig kväll för skutta idag för 5 min senare sov hon..min skatt!

Som vanligt glömde jag knäppa bilder när vi fikade men Novisen lyckades hamna på ett iaf ;-) 



Min fina med Hello Kitty hårspänne!


Underbara unge som numera ska dra tag och plocka med allt som kommer inom räckhåll ;-)


Ja, vad var det jag sa..
-Ett underlägg..vad spännande! :-)


-Men oj, så stort det var! :-)


Duktiga Della fick tag på flaskan själv! :-) Finmotroriken blir bara bättre och bättre för varje dag! 
Dock fattar hon inte riktigt att man är tvungen att lyfta den för att det ska komma nått vatten - men gott och bita på själva nappen när tänderna kliar! ;-)


Mästerkatten i stövlar :-D Nae föresten, SuperNova i stövlar! ;-)



Kommentarer
Postat av: Nathalie (faster till Della :) )

Tack för fikat igår! Nova gillar dellas rum och alla fina skor som finns i hennes garderob:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback