Helg

Just nu sitter jag vid frukost bordet och Della ligger på dass = babygymet och tar i ;-P
Dagen började tidigt, 05.48 var klockan när jag kom ner i köket för att göra iordning vällning till skutta.
Dock somnade vi båda två om sen och vaknade 07.45, eller Della hade legat vaken en stund och låg och plockade lite med sin tigis ;-) Hon brukar vända sig om mot mig och dra mig i håret, ett tecken på att hon tröttnat på att ligga i sängen - då är det bara att gå upp! :-)

Della har ätit så dåligt de sensast dagarna.. Hon nästintill matvägrar burkmaten och det funkar knappt inte ens med att blanda med fruktpurè, det som hon annars är galen i! Gröt brukar hon äta med mig oss när vi äter frukost men nu äter hon bara några skedar sen pressar hon ihop läpparna och skakar på huvudet när skeden kommer nära munnen. Det ända som går bra är välling! Men igårkväll drack hon bara halva flaskan, 100 ml - dock sov hon hela natten (12 timmar) som vanligt.
Hon är dessutom ganska knas i magen så jag tror att det är tänder på G.
Gnor i munnen gör hon nästan konstant. Kände i munnen igår men inga nya tänder som ploppat upp men de kanske är de två som hon redan har som växer?! Hon verkar inte ha någon feber utan är pigg och glad trots att hon inte äter lika mycket som vanligt.

Så ni mammor som kikar in här, har era barn oxå varit bökiga med maten när de små bissingarna växt i munnen?!


Kommentarer
Postat av: Lilla H

Nej inte vägrat mat men därimot var en isring skön att bita på för tandköttet. Det står att den ska ligga i kylen men jag hade den alltid i frysen för den blev aldrig tillräckligt kall tyckte min dotter.

Postat av: Bus i Vårat Hus

Så har våra små gryn också varit. Men det går över. Trevlig helg=)

2011-02-25 @ 14:42:06
URL: http://busivarathus.blogg.se/
Postat av: Emma Roodla - Foto

hihi ja de är klart :)! Åhh tack så jätte mkt, va glad jag blir :)! Hojta till om du behöver en fotograf :)!



ha en trevlig helg!

2011-02-25 @ 16:20:18
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja maten ka vara besvärlig när tänderna är på G. Och de gnor i munnen massor, köp en sådan där tuggleksak som du ska lägga i kylen först.

Kram Anna

2011-02-25 @ 22:44:59
URL: http://annaochelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback