Mammabarndejt

Idag vid 10 tiden kom Jessica, Elena och deras små kottar V och E ut hit! Vi tog en förmiddagspromenix i kylan innan vi åkte in till stan för en lunch! :-) Trevligt att ses som alltid! :-) Det märks att skruttungarna växer och bli större, småhuliganer som ska ta tag i allt, slänga på golvet och stå och hoppa i knät! ;-D Inget ligga i mammas famn och mysa längre, nä här ska det upptäckas nya saker för fulla muggar ;-)
Min lunch fick jag iaf äta varm - 1-0 till mig..hehe ;-) Della låg först och sov i vagnen, när hon väl vaknade låg hon nöjt och lekte med marakasen (orkar inte kolla upp hur det tavas ;P)
När hon väl fick mat sen, hennes bästa rätt förövrigt - lasagne, var inte maten intressant alls.. Nä, det fanns ju såååå mycket annat att intressera sig för :-)

Jessica hade med sig en gåstol som vi köpte av henne till Della! En jätte fin men rosa detaljer, Della like...mamma med ;-) Hon testade den nu när vi kom hem och det vart succè! Roligt att trycka på knappar som låter och djur som piper! :-)

Della och jag somnade sen vi 16 när pappis åkte iväg på massage, vi sov fram till 19!!! Vaknade av att det luktade mat, gick ner och fick se Chris stå vid spisen och laga till en jätte god köttgryta med potatis - min bästa kock! :-D
Della fick välling vid 19.30 och somande en timme senare, sover foft men får se om hon vaknar nått i natt nu när hon sov så länge i eftermiddags. Hon är såå duktig nu på kvällen, får välling, vi borstar hennes tänder sen lägger vi bara ner henne i sängen, stoppar om, pussar och går ut därifrån.. Hon ligger då vaken i ca 10 min, plockar lite med tigis sen somnar :-) Ikväll somnade hon med båda tigisarna, sötunge! :-)

Självklart glömde jag ta några bilder idag...bhuu.. :-(
Blir från en promenad för 2 veckor sen istället fast vid samma ställe, nere vi vattnet..hehe.. ;-)

Natti natti..


Chris påpälsade ute i kylan! :-)


Jag och en liten sessa sovandes i vagnen :-)
Det är så veckert med snön som ligger på sjön när solen ligger på!


Jag i full vinterklädnad! :-)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

effektiv ja självklart=) Men jag städar bara en gång i veckan sen kör vi varannan gång så man inte tröttnar! Men jag vet inte om jag skulle klarat av att handla med båda barnen som Andreas gjorde:)

Fin väska förresten! Själv kör jag helst med plastpåse haha=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback