Sthlm

Helgen som var har spenderats med min två finaste i Sthlm! :-) Vi bestämde förra helgen att vi skulle åka upp nu till helgen, dels för att bara hitta på nått och mysa men även för att testa en längre sträcka i nya vita pärlan! :-)Sagt och gjort bokade Chris in oss på ett hotell 2 nätter fre-sön och mysigt har vi haft - en toppen helg! :-)
Vi bodde på ett hotell som låg mellan Vasastan och Västermalm, en gångpromenad på 15 min till själva citykärnan. Dock låg Drottninggatan precis intill hotellet så det var bara att spatsera den ner och vips så var vi mitt bland affärer och folkvimmel! :-)

Fredagen började för min del med ett besök hos bästa "frissa" Linda, ett välbehövligt besök om man säger så.. Mitt hår såg verkligen inte för roligt ut, gult, råttfärgat och totalt utan lyster! Ett hopplöst fall typ, todde jag ja..stans bästa frisör grejjade till det hela och 3½ timmar senare kändes håret hur fräscht och snyggt som helst - härligt!!! :-D Hon la i både ljusa och mörka slingor som flöt ihop väldigt snyggt! Vill ju vara blond men samtidigt att det ska "hända" nått med håret och de bruna slingorna göra det hela lite mer effektfullt utan att se för konstlat ut. Vart jätte NÖJD som vanligt! :-)

Mamma tog hand om skutta sålänge så efter klipp och sling åkte jag först hem, packade det sista och stuvade in i bilen och sen körde jag ocg Chris mot mina päron för att hämta upp våran skatt.
Sen tog vi svängen förbi nya Max och ICA-maxi. 
Bilresan upp till Sthlm gick väldigt smidigt trots mörker och halka.. Vi kom till hotellet vid 20-tiden så kvällen spederades bara på rummet eftersom det var dax för Della att sova för natten. Chris och jag var också trötta så vid 22 sov vi alla 3 ;-)

Lördagen började med en god hotellfrukost! :-) Det lixom vilar nån slags härlig lyx över att äta frull på hotell - uppdukat, bara att ta för sig - och icke att förglömma, inget plock och ingen disk! :-D
Vid 10.30 var vi nere på stan, Åhlènshuset först och sen var det redan dax för lunch - Mc´donalds, barnvänligt och bra! ;-) Zara blev sedan nästa anhalt och jisses sååå fina kläder de hade till Della! Kunde ha köpt hela barnavdelningen! :-) Några godbitar fick vi ändå med oss från vårkollektionen, kläder som jag lätt hade köpt till mig själv om de fanns i 15 storlekar större..hihi.. ;-)

Vi mötte sedan upp min kära syster och hennes karl på NK, Emil&Ida - hur sött då?! ;-)
Härligt att få krama om fina sis som numera är 08-bo! :-) Blev dock bara en snabbträff eftersom de skulle vidare med tåget till Uppsala. Hoppas nu på att de hittar en lya då nuvarande är tillfällig, då ska vi komma upp till dem ofta! Så är det nån som har en lägenhet i Sthlm till övers hojta då till vettja! :-)
Vid 16.30 tiden kände vi att benen började göra sig påminda om att vi traskat runt en hel del så då gick vi mot hotellet igen. Väl där satt vi ner i lobbyn en stund, Chris med en öl och jag med en sprite :-)

På kvällen, efter att skutta fått i sig lite mat, bäddade vi ner henne i vagnen, tog på oss och gick ut för att hitta en restaurang och en hittade vi - en brasiliansk..Herregud säger jag bara, besök den inte! 
Såg jätte fin ut, stor men väldigt ombonad  med lite syderlänskt tema och fräcka inredningsdetaljer
Vi hade knatat omkring en stund i KYLAN och tog lixom bara första bästa i princip men ett mer komiskt matställe får man leta efter..haha :-D
För de första hade de ingen meny?! Bara den är ett stort WHAT?! Nä, här skulle man betala 245, få in 5 olika "kötträtter" och ta från en "jätte fin, stor buffè - jo tjena på den lixom..
Till och börja med bestod buffèn av majs, gurka, sallad, bönor, rödkål och ägg (!?), potatisen (som förövrigt var det enda i kolhydratsväg förutom salladen) var slut för tillfället men ny skulle snart komma in..sas det iaf.. 
Chris började, han fick med sig lite majs och nått mer på tallriken, vad minns jag inte bara att den såg lite tom ut.. ;-) Sedan var det min tur att hämta från den "fina" buffèn - 5 gurkskivor hamnade på min tallrik..joråsåatte.. ;-)
Sen kom höjdpunkten - "köttet". Den man som hade tagit emot oss, servitören/kocken/bartendern kom ut med en liten kycklingbit inlindad i bacon..hmmm.. Aja, den var väl god men slut efter en tugga. Nästa brasilianska specialitè på sliverbrickan var en tjeckisk korv, TJECKISK?!- nästa what på den..haha :-D
Okey, den var god men det såg nog liite roligt ut där vi satt med en "kötträtt" i taget på tallriken uatn någonting till för potaisen, ja vart var den?! Vi frågade och från att "den kommer snart" blev nu svaret "tyvärr, den är slut.." haha..nae, vad var detta för skämt?! :-D
Okey, vi hade ju ändå 3 kötträtter kvar så mätt skulle man ändå kanske bli.. Nästa grej var en biff, gjord på köttfärs..tror jag..smakade som det iaf.. 4:e kötträtten såg ut som en liten kåldolme - shish kebab, typ sån man kan köpa fryst.. 5:e och sista var en lite större köttbit men den var ganska seg.
En kille vid bordet bervid pratade med en annan familj som just hade kommit in på restaurangen, han var tydligen själv från Brasilien och sa att detta var ett stort skämt, ja det var det verkligen - hela upplägget så att säga! Hörde hur tjejen i familjen bli ganska ställd när hon fick till svar att det endast serverades sallad till kötträtterna och att det inte fanns några alternativ om man inte ville ha kött..haha :-D
Så vad ger vi denna restaurang i betyg, "en gång dit aldrig mer"!
Visst, vi blev väl ändå mätta men denna mat var verkligen inte värd 245 spänn!! Ett lite roligt minne iaf ;-)

På söndagseftermiddagen skulle Chris jobba så efter frukost och lite slapp i sängen på förmiddagen åkte vi hemåt.
Så skönt att komma hemifrån lite men ack så skönt att komma hem igen, till sin egna säng! :-)
Är väl därför man åker iväg, uppleva andra miljöer för att sedan komma hem och känna sig tillfreds med att bara få vara hemma igen ;-)

Hoppas ni alla hade en mysig dag igår, allahjärtansdag! :-) Nu i skrivande stund kom jag på att jag och Chris hade ½ års dag igår - 9 ½ år!! :-) Får väl fira det lite ikväll då med mys i soffan ;-)


Mys i sängen framför tv:n på hotellet när vi kom upp till Sthlm på lördagen.



Jag och Della på Mc`donalds.
Della har precis fått en torr blöja och håller sin blöjväska alldels själv! :-)
Bli nog en liten väsktjej precis som sin mamma, då har pappa två att handla väskor till - såå roligt för honom..eller inte ;-)


Jg och min lilla tjockasmocka! ;-)


Della testar pilotbrillor inne på Åhlènshuset, coolaste ungen i stan! :-D


Skutta satt mest nöjt i vagnen och myste med sin tigis och giraffen :-)
Klart lite gnäll blev det det vi då och då så vi fick bära men jag förstår henne, bara sitta i vagnen och glutta är väl inget kul - roligare att hänga på mammas eller pappas arm! :-)


Jag Della och sis inne på NK. Della blev så glad att få träffa sin moster! :-)


Della och pappis myser i lobbyn på hotellet :-) <3


Chris gick in i en chokladbutik och köpte dessa fina hjärtan, min fina karl!
Mumsiga var de oxå..mmmm.. :-)


Della i sin fina leo-dräkt :-)


Liiite sugen på mammas mat istället för sin egen ;-)



Kommentarer
Postat av: Linda Liljeblad

Va härligt att ni åkte till stockholm. Tack så hemskt mycket för all beröm, det värmer. Men inte så jättesvårt att göra dig till en skönhet:) kram!

2011-02-15 @ 18:35:35
Postat av: Nathalie

Åh vilken söt leodress! E den från Zara?

Skönt att komma iväg till Sthlm!!

kraaam*

Postat av: Tess

Mysigt att åka iväg till Sthlm sådär :)

2011-02-15 @ 21:13:50
URL: http://thereseeldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback