BläDag!

Har inte varit inne på bloggen sen igår lunch, började nämligen må pyton igår em och ännu värre blev det till kvällen..
Trodde stenhårt att det var de hemska magsjukan som intagit vårat hem.. Mådde jätte illa, frös och hade huvudvärk! :( Förberdde Chris på att han nog skulle få ta skuttas matningar under natten, om hon skulle vakna.
K.02 hörde jag hur en täppt Della hade vaknat och var lite småkinkig, Chris gav henne lite saltlsöning och mat sedan somnade hon iaf om gott i sin säng.
Jag kände mig förtfarande svag och somnade ganska fort jag med.
Kl. 05 var det dax igen, en snorig och ledsen skutta ville att mamma eller pappa skulle ta upp henne, denna gång var det min tur.. Jag kände mig faktiskt ganska OK, illamåendet var borta och kroppen värkte inte längre.
Della ville ha mat igen och efter detta 2:a nattmål la jag henne sedan mellan oss efter hon somnat i min famn..
Tänkte att jag nästa gång hon vaknade kunde buffa henne till sömns igen.. Men sessan sov fram till morgonen, 08.30 ville hon absolut inte ligga kvar i sägen, nä då var det matdax igen! ;)
Eftersom jag kände mig nästintill helt återställd (bara liiite illamående) plus att detta var Chris sista sovmorgon på nyårsledigheten, tog jag skutta och lät han sova vidare.

MEN..illamåendet blev värre sen igen och jag vart helt orkeslös.. Dock kände jag aldrig att jag behövde få ut nått, så att säga.. Vi hade bestämt att hälsa på Dellas fammo och faffa men när vi var två kvarter från deras hus fick jag vända hemmåt, mådde skit! Ville inte riksera att smitta vidare om det nu är magsjukebassilusker jag bär på.
Jag passade på att vila lite i soffan när jag kom hem..
Åkte sedan och hämtade dem med bilen och då kom jag på att jag knappt inte ätit nått på hela dagen förutom frukost, snacka om nada matlust! Gjorde lite mat nu ikväll men det var nästan kämpigt att få i sig.

Usch och fy dumma bassilusker, vad vill ni?! Jobbigt att gå och vänta på om det ska bryta ut i nått eller om det ska förhoppningsvis försvinna.
Nu ikväll mår jag fortf konstigt, värk i kroppen och mår illa!
Får se hur det blir under natten, hoppas på att vakna och vara kvitt karusellen i magen!

Della hade iaf varit på strålande humör hos f och f - "pratat", skrattat och gått baklänges i gåstolen de har kvar från när Dellas kusiner var lite mindre :)
Della fick sååå fina presenter -bara sådär :) En pyamas från P.O.P och en hel hög med kläder från
Lundmyr Of Sweden! :)
TACK snälla! :)

Nu vankas det bedtime! Natti!


Kläderna från Lundmyr of Sweden som f&f shoppade med sig till Della från deras nyårskryssning! :)
Jätte fina! De har så stilren och söt design på kläderna - tummen upp! :)


Älskling stämplat i rumpan, kommer sitta fint på min älskling! :)



Kommentarer
Postat av: svärmor

Fina kläder till en fin prinsessa<3 Kramar från fammo o faffa. Krya på dig Elin. Kramiz

2011-01-02 @ 22:43:46
Postat av: Emma

Ja det är kul att kolla tillbaka på sen.. Jo det tar lite tid, får fixa på kvällarna när de små sover ;-)



Fina kläder lillan hade fått. Gillar sådana där strumbyxor! Både Tilda o Alice har sådana strumpor o strumbyxor som är som skor! Jättesött!



Hoppas du mår bättre o att de dumma bacillerna lämnar dig! Usch o fy för magsjuka :-(



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback