Helgen

Lördag

Della aka skalman (hon har nämligen en likdadan mat-och-sov-klocka;) väckte oss som vanligt vid 07. Hon fick ersättning och sen la vi oss i sängen och myste en stund tilli innan vi alla 3 gick ner och åt en god frukost.
Efter frukosten somnade skutta och då passde vi (läs:mamman i familjen;) på att packa inför babysimmet!
Det var nämligen permiär för det igår! :)
Så vid 11.30 befann vi oss på Rehab med familjen B,E&E för lite plask och lek! :) 
Både Della och Emilia verkade gilla vattnet, klart de var lite reserverade först men inget gnäll eller skrik från någon utav dem - skönt! :) Nu första gången fick vi lite info och sen gick vi igenom hur man på bästa sätt håller sitt barn i vattnet. Några sånger hann vi oxå med.. Att familjelivet nu tagit fart på riktigt är ett faktum - japp, här hoppar vi numera små grodorna i ring på lördagarna! ;) Barnens pappor var sååå söta då de skulle efterlikna små grodor utan öran och svans..hehe ;D Här tar man lixom papparollen på största allvar och gör allt för sin lilla skatt - finns väl inget finare än pappor som gör det! <3


Bästa skutta har precis badat klart! :)


Vi festade till det lite och beställde med mat hem från stan - Thaimat från Sing Thai :)
När vi väl hade ätit och vi alla 3 var mätta och belåtna somnade vi och sov i 2 timmar! Var visst inte bara Della som blev trött av babysimmet! ;)
Kvällen spenderades i soffan med yttligare lite hämtmat, MAX :) Snacka om lyxlördag ;) Men ibland behövs dagar då man slipper stå vid spisen och den jobbiga disken som jämt och ständigt tillkommer vid varje måltid!

Söndag

Idag vaknade Della redan vid 05.45 men klagar gör jag verkligen inte för det, för då hade hon ändå sovit i 11 timmar - i streck! :D Jag tog dock med mig Della tillbaka till stora sängen efter hennes mål och efter 15 min slötittande på Skärgårdsdoktorn somnade vi båda om ;) Jag vaknade igen vid 08.30 av en lite skitunge som låg och gnällde brevid mig, det var då bara att gå upp! ;) Chris hade redan då  varit vaken en stund så han var redan uppe.
På fm blev det lite städ här hemma sen vid 15-tiden åkte vi inåt stan, planka på Bacchus med mina föräldrar, syster och bror väntade! :) Detta gjorde vi för att fira bästa syster som nu är färdig socionom - GRATTIS igen! :) Hon fick ett armband av oss plus bror och av mina föräldrar fick hon en klocka fast vid examenstillfället.
Ikväll har vi inte gjort så många knop, mest bara busat! :) Della fick till världens skrattanfall förut när jag hade hennes Tigis på mitt huvud, slängde av den och sa "titt ut" ;D Hon höll på att kikna av skratt - sötaste unge! :) Det bästa var att vi hann få det på film!! :)
Var dock inte lika snabb med kameran resterande del av dagen så tyvärr blev det inga bilder från idag :( Meeen jag tor att sis och bror har några jag kan få imorn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback