En till liten skatt

Som de flesta listade ut ska jag och Chris få en liten bebis och Della ett lillasyskon! <3
Den lill*e krabaten är beräknad till den 14:e November.

Det känns verkligen helt magiskt även denna gång, att bära ett litet barn i magen är en obeskrivlig känsla - på nått sätt nästan strakare denna gång när man vet vilka känslor man får till sitt barn. Della var såklart även hon älskad redan som bebis i magen men då förstod man inte HUR galet mycket mer kärleken till denna fina skatt skulle växa sig vid första ögonkastet! <3
Della var väl planerad och efterlängtad, denna gång var det helt oplanerat men givetvis är vi sååå glada över att det lilla livet valt att flytta in i min mage :-) Det vi lärt oss är att barn är en gåva och de små liven kan man inte planera in likt ett möte i kalendern.

Vi fick reda på att vi väntar en till då Della endast var 8 månader - snacka om 1000 känslor och tankar på en gång! Först chocken att jag redan efter så kort tid, efter Dellas födelse blivit gravid igen.. Jag började faktiskt gråta, glädje och förvirringstårar ;-) Kände på nått sätt skuld mot Dellisen, känslor om att hon skulle känna sig åtsidosatt och att vi skulle "missa" hennes uppväxt.. Knäppa tankar nu när man tänker tillbaka men då var pyret i magen fortfarande bara två streck på gravidstickan och där på golvet satt Della, en liten plutta, min prinsessa som såg så liten ut.. Ska hon bli storasyster, redan?! Det tog några timmar innan jag hade smält det någorlunda och då kom gjädjen - shit, vi ska få uppleva det fantastiska en gång till! <3 Vi ska ge Della ett syskon, någon hon förhoppningvis kommer få väldigt kul med, ett syskon att dela saker med som bara syskon kan!
Hon kommer bli den bästa storasystern våran fina unge!

Jag har nu sen dess även förstått hur många positiva saker det för med sig att det inte blir så långt mellan dem -16 månader, 1 skolår, en 2010:a och en 2011:a. De kommer dels vara i samma "leksatdie", alltså följas åt och förhoppningsvis tycka om att leka med varandra. Della kommer inte heller komma ihåg tiden när bara hon fick all uppmärksamhet, inte heller befinna sig i någon 2-3 årstrots just när bebis anländer ;-)
För Chris och min del handlar det om att bebistiden inte känns så avlägsen, vi kommer ihåg vakna nätter, hur mycket Della ville ammas osv. Jag tror att detta kan vara till fördel och att vi inte får någon chock på dessa plan när bebis tittar ut ..ja, om det nu inte blir en kolikbebis :-P Dessutom har vi många bebissaker fortf framme, vi behöver inte gå igenom långa listor av saker att införskaffa, det var inte längesen vi införskaffade bebisgrejjer till skutta! :-)
Dubbelvagn och en till spjälsäng är dock givna ;-)

Vi har allltså kommit in en bra bit i graviditeten, v.22 närmare bestämt! :-)
Lite annorlunda denna gång, med Della skrev jag ut det i v.13 ;-) Vi visste i v.21 att hon var en flicka och bestämde namn ganska fort. Med nr. 2 ska vi inte ta reda på vad som gömmer sig i magen, det ska bli en överrsakning och namn har vi ännu inte klart, helt iaf ;-)

Hoppas ni vill följa med här på bloggen under graviditeten, på min resa till att bli 2 barnsmamma! :-) <3 Jag ska förska uppdatera så ofta jag kan men som ni redan vet är jag inte den flitigaste på den fronten.. ;-)


Den 15:e mars "plussade" vi!
(3+ = +5 veckor, märkligt, ja vet men det fanns 3 olika nivåer för tidsinervaller)


Tog denna bild på mig och Della bara 3 dagar efter plusset, bild jag inte visat ;-)


Puss min lillskrutta, snart ska du bli storasyster!<3


V.22 med mini :-)
Tog en snabb bild nu ikväll.


Magen är större denna gång vid samma vecka som när jag väntade Della.
Naveln står redan ut ;-)


Kommentarer
Postat av: Emma

Ohh såå härligt!! Grattis igen!! Barn är som du skriver verkligen en gåva o absolut inget man kan ta för givet o som man skaffar.. Det är den bästa gåvan!!!! Såå mysigt!



Ja tänk så mkt kul Della o lillasyster eller bror kommer att få!!!



Hoppas ni har en bra sommar!! Kram!

Postat av: Jessica, Alva o vilmer

Du är så fin! :)

2011-07-11 @ 09:57:20
Postat av: Anna

Det var längesen sist, men det hindrar inte från att säga GRATTIS, kan bara tänka mig hur älskad pyret i magen kommer att bli!!

2011-07-11 @ 21:20:09
Postat av: Anna

GRATTIS grattis åter igen!!

2011-07-11 @ 22:23:53
URL: http://annaochelias.blogg.se/
Postat av: Linda Semrén

Grattis!!!!

Läste precis att ni ska få en till liten.. Vilken lycka!! Hoppas du mår bra!

Kram Linda

2011-07-15 @ 00:03:27
Postat av: Erika

Gud så fin mage du har =) Å tusen gånger om GRATTIS till liiten i magen! All lycka till dig/er!



KRAM ERIKA

2011-07-16 @ 10:37:04
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/
Postat av: ♥ Erika - Mamma till två små ♥

Men ÅH- vilken LYCKA, GRATTIS sötaste du! det här har jag ju nästan missat nu!



Det skiljer 17 månader mellan Elwira & Ludwig så då är kommer det ungefär bli samma åldersskillnad :)

Vi tog inte heller reda på könet med Ludwig, fast med Elwira gjorde vi det.

Men jag hade mina misstankar om en kille och köpte inga "tjejgrejer" :)



Ett syskon tätt hade vi planerat och ångrar det inte en sekund, känns som ett syskon är bland det bästa man kan ge sitt barn.

Dock skillnad på att ha 2 barn än 1 kan jag tycka ibland, det är tufft till och från men det är det ju även med 1.

Är man 2 som hjälps åt så går det mesta, teamwork är viktigt.

Ensamstående föräldrar beundrar jag!



MÅNGA LYCKOKRAMAR TILL ER SÖTA FAMILJ ♥



2011-07-17 @ 23:21:32
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback