Röntgen

Idag var vi upp med Dellisen på sjukan, hon hade tid för att röntga sina höfter.
Skrev här när hon var runt halvåret att hon då skulle röntga höfterna pga av de nya rutiner de infört för barn som ligger i sätesbjudning. Det innebar först ett läkarbesök när hon var runt 1 mån och sen röntegen vid 6 mån. Skrev dock inte att vi fick skriftligt svar från läkaren att det såg bra ut men att hon hade något sen höftutveckling, vilket de skulle följa upp idag med en ny röntgen.
Eftersom jag är gravid och inte fick vara med vid röntgen var det Chris som fick vara med Dellisen inne i röntgensalen. Jag var med henne förra gången och då var hon så duktg och sa inte ett ljud trots att de vände, bände och håll i benen ganska hårt. Var helt inställd på att hon skulle bli ledsen eller tycka det var obehagligt denna gång, var även inställd på att börja grina själv - lite hormonrubbad just nu pga av mini i magen ;-) Men jag hörde inte ett pip där innifrån! Ca 10 min senare kom de ut och allt hade gått jätte bra!! :-)
Så duktig min lilla sessa! <3
Svaret kommer med post då läkaren kollat på bilderna. Hoppas allt är ok!


Lilla hjärtat uppskattade lekrummet och gick bananas med alla leksaker! :-)
Roligast var rutschkanan och en lastbil! ;-) Det är kanske en bil/lastbil man ska köpa i födelsedagspresent, eller så väntar vi och ser om hon får en lillebror istället - då lär det bli en och annan sak med 4 hjul på ;-)


Glad Della! :-)


Kommentarer
Postat av: Jessica o barnen

Hoppas allt såg bra ut!

2011-07-19 @ 09:41:40
Postat av: Theres

Skönt att allt gick bra, satt där själv idag med mamma :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback