Sjukstuga

Lilla Della har åkt på någon släng av förkylning och ögoninflammation :-( Hon nös en hel del i helgen men igår började även näsan att rinna lixom ögonen som även de rinner och varar.. Nu ikväll var ena kinden röd och varm, precis som om infektionen även gått ner dit?! Pratade med mamma förut och hon sa att det kan bli så eftersom ögonen rinner och Della själv håller på att gnugga i dem och runt i ansiktet. Hon verkar även vara slemmig i luftvägarna för rätt var det är får hon till en rejäl host och så lite heshet på det. Förut idag satt hon och lät som en säl, hon tyckte nog själv hon lät lite konstig på rösten när hon satt och sa "aaaaahhh" ;-)
Hoppas på förbättring så vi slipper salva och droppar till ögonen, få se hur dem är imorgonbitti.

Idag har vi därför bara varit hemma och kurerat, blir även det imorgon med.

Nu ska jag krypa ner hos min två finaste, natti!

Bjuder nedan på bild från i början av feb när jag och skutta var sjuka och förkylda båda två.
Blev en ganska tokig bild! :-)


Helt slut mamma med 39 graders feber och en liten fis med feber och förkylning hon med.. Jag ser en aning härjad ut men det struntar jag i, bilden är ju för rolig :-)
Vi matchar iaf trots att vi båda mådde dåligt ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback