Helgen



Della och hennes mormor kollar på Pippi! Della är helt inne i filmen ;-)


Ute på promenad


Älskade unge gungar! <3

Della hittade en pinne som hon gick och fäktades med :-)


Söndag, ännu en helg som passerat.
Vi har bara tagit det lungt, eller lungt och lungt.. ;-) Jag har varit på hemmaplan med barnen medan Chris har varit iväg på lite jobb både under gårdagen och idag. Min snälla mamma har varit här en stund båda dagarna och hjälpt mig barnen och även lite hushållssysslor, hon är guld värd! <3
Igår tog vi en förmiddagspromenix i det härliga vädret. En sväng till lekparken och till affären hann vi med. Della älskar att gunga och nu har även rutschkanan blivit poppis! :-)
Vanna sov gott i vagnen tills vi kom hem igen och fortsatte sova en bra stund. Della däckade också på väg hem från affären så då fick jag lite tid plocka och dona lite. Lagom till att jag hade värmt mat vaknade Della i vagnen så vi åt lunch tillsammans medans lillasyster sov vidare i hallen.

Oya och hennes två små kom på besök på em, trevligt och mysigt som vanligt!! :-) Det blev en hel del lek och bus och mellan allt stoj och stim hann mammorna babbla om ditt och datt :-)
Jag och Chris fick sedan en lugn kväll i soffan, ja Vanna var såklart också med men sov gott i soffan ;-) Della sov skönt i sin säng hela natten efter playdaten.

I dag var vi ganska sega på morgonen så frukost åt vi inte förns vid 10. Vid 12 åkte Chris på jobb fram till 17. Min mamma kom hit och passade barnen medans jag åkte in till stan för att uträtta lite ärenden. Della hade precis fått lunch och somnat efter maten. Vanna var fulltankad på mjölk och hann somna hon med så det var lugna gatan när jag åkte. Så skönt att komma iväg lite själv, lite frihet! :-) Men lite konstigt kändes det allt, varken mage, vagn eller ungar ;-) När jag kom hem 1 ½ timme senare var Della vaken men lillstrumpa sov fortf! Bästa mammis hade stått i tvättstugan och strukit en hel hög med rentvätt!! :-) Taaaaack än en gång mamma! <3
Kvällen avslutades med pepparstek, direktleverans från svärfar och svärmor som hade varit på Butlers, tack! :-)

Imorn kommer barnens moster hit...weee :-)


Kommentarer
Postat av: Johanna och mamma till Alvin och Stina

Vad skulle man göra utan de där fantastiska mor- och farföräldrarna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback