Shopping och röj

Hoppas ni har haft en härlig lördag i det soliga vädret och nu en mysig och trevlig lördagkväll - det har vi!! :-)
Della vaknade vid 5 och ville ha välling sen somande hon om och vid 8 vaknade jag att någon klev på mitt huvud ;-) Sessan brukar nämligen gå i sängen längs våran huvudgavel när hon vaknar - och ja, hon vaknar numera ofta inne hos oss eftersom hon inte vill ligga kvar i sin säng när hon vaknar på natten..
Skönt ändå att hon somnade om efter vällingen så vi slapp gå upp kl 5 en lördag!

Sen tog vi det lungt, åt frukost och styrde lite med morgonfix.
Jag och Della tog sedan en promenix med min mamma och pappa medans Chris åkte iväg på lite jobb.
Dellisen somnade i vagnen efter att ha gungat, lekt kiosk på dagisgården intill och fått i sig lite vindruvor :-)
Vi fortsatte hem till mina päron där vi tog en fika ute i solen - härligt! :-)
Jag lånade sedan en av deras bilar och tog en tur in till stan och köpte lite av varje, saker till hemmet, till Della och mini i magen. Della fick fortsätta sova ute i vagnen hos mamma och pappa.
Åkte sedan hem och började röja på vinden, har bara "duttat" lite i röjandet innan men nu tog jag tag i det på riktigt! Det var saker överallt och jag är faktiskt inte klar än för när jag börjar rensa, slänga och organisera då ska det ske på pedantnivå och det bidrar till att det tar sin tid.. Dock hann jag med en hel del innan mamma kom hit med skutta igen som hade spenderat hela lunchen och efermiddagen där. Tcak för barnvakten! :-)

Ikväll har vi ätiti pizza och kollat på nya Pippi filmen som jag köpte till Della idag, två saker som var mycket uppskattat av sessan - mys på hög familjenivå! ;-)
Nu sussar hon sött sedan 1 ½ timme tillbaka och jag hoppas hon sover skönt hela natten så vi alla vaknar pigga och utvilade imorn! :-)
Jag och Chris sitter och kollar på Så mycket bättre - riktigt bra program!! :-)
Ska nog hämta lite av Noggerglassen jag köpte när vi var och storhandlade i torsdags! ;-)


Jag idag med nya kappan från Zara som jag köpte i Sthlm :-)


Magen ser ju allt för rolig ut nu :-) Håller med folk som säger att det ser ut som jag stoppat in en baketboll under tröjan..hehe ;-) "En riktig pojkmage" - säger de flesta, sant?! Vi får väl se... ;-)
Skönaste tröj-tunikan som jag fick "ärva" av min
svägerska när jag väntade Della. Den är från Gina och jag tror hon köpte den när hon själv väntade barn? Den är verkligen perfekt, sitter skönt, luftig över mage och armar men smider samtidigt åt kring rumpan så den inte åker upp. Den är även ett urbra plagg att amma i, lätt att dra ner! :-(




Della åt som en liten varg till middag, inte så konstigt när det stod pizza till lördagsmiddag! :-)


Kommentarer
Postat av: Jonna

Så söt hon är (: o klart man (liten) äter mycket när det är pizza till kvällsmat, haha! Låter som ni haft en din dag/kväll!

Postat av: Fru Jensen

För oss lutar det åt Mountain Buggy's syskonvagn, den är bara 63 cm bred mot Donkeyn's 74 cm. Men Buggan är fortfarande med i snacket, den har ju som sagt många fördelar! Skulle vi välja den så beställer vi från Holland precis som vi gjorde med vår Cameleon - blir rätt mycket billigare sen fick vi den levererad till dörren på två dagar.



Du får göra en ordentlig utvärdering sen när ni använt den ett tag :-)



Kram

2011-10-29 @ 23:52:09
URL: http://fru-jensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback