Hos mormor

Var några dagar sen jag var inne här nu.. Det har strulat lite med internet här hemma sen har jag, Della och mamma spenderat helgen hos min mormor i Gbg och där hade jag datorfritt, ja förutom att Della kollade på Drömmarans Trädgård på datorn ;-)
Skön och lugn helg har vi haft! Ätit, fikat, gått promenad, slappat och bara myst! :-)
Min mormor är en riktig krutgumma, 92 år och bor själv :-) Dock börjat det märkas att hon inte är lika alert som förut men vem skulle inte vara trött, ha lite svårt med närminnet och ha lite krämpor här och där när man fött och uppfostrat 5 barn (vilket bidragit till 17 barnbarn och nu 30 barnnarnsbarn:-), levet på gård med alla dess bestyr, jobbat, varit ute på en hel drös med resor, ingått i syjuntor och matlag m.m och såklart alltid funnits/finns där och ställt upp för barn/barnbarn/barnbarnsbarn/syskon (11 st) och syskonbarn och vänner och detta i 92 år!
Dessutom har hon stickat, sytt och broderat flera miiiil med garn och tråd! ;-) Stickar gör hon fortfarande så lilla Dellis ska snart få ett par fina sockar i cerise, garn som jag hade köpt med mig :-) Plutt i magen ska med få sig ett par, i flergärgat ;-)
 Mormor är en riktig förebild, min fina lilla mormor <3



Vi fikade x-antal ggr hos momor och vid ett tillfälle fick Dellisen med smaka ;-)


mums! :-)
Tro inte att hon åt upp allt i brödfatet!! Det blev en liten tugga innan hon ville ner och busa på golvet igen! :-)






Inte helt lätt ha få med en vild liten skutta på bild som vägrar sitta still men till slut satte hon sig men med båda händerna i mun såklart ;-)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jaa det var en fin förebild.. Vilken "krutgumma"!!



Hoppas allt är bra med er o med "magen"!!



Kram o Trevig helg!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback