Update

Denna vecka har uppdateringen inte varit den bästa, orken för bloggen har inte varit på topp
.Gör istället en snabb resumè för hela veckan i ett inlägg ;-)
I måndags var vi bara hemma och tog det lungt efter helgen i Gbg.
Tisdag eftermiddag lämnade jag Della till min mamma och åkte till Stadium på Ingelsta för att shoppa höst - och vinterskor till Dellisen, dock var stl 20 helt slut! Hon har ganska små fötter min lilla sessa och skor i stl 20 tar de tydligen inte in i så många par.. Kom därför bara hem med mat efter min lilla tripp.

I onsdags började vi dagen med ett besök hos BM. Alltid lika spännande att hör hjärtljuden, mäta magen osv :-) Della var dock trött och på uselt humör så hon fick sitta med på britstsen och var grinig medans BM gjorde hela rutinkontrollen.
Vi fick skjuts dit av Chris men hem tog vi bussen och fy tusan säger jag bara för att åka buss med vagn och stor mage!! När vi skulle ta bussen såg jag att det redan stod två vagnar vid busshållsplatsen så jag bestämde mig för att gå en liten runda med Della så hon kunde somna i vagnen eftersom hon var så trött. Trött och gnällig unge på bussen hade jag inte lust med. Det tog inte många min innan Dellisen sov men när jag kom tillbaka till busshållsplatsen stod där redan två mammar med varsin barnvagn och efter en stund kom en till! 4 barnvagnar på bussen tänkte jag skulle bli omöjligt.. Men när bussen väl kom såg jag att det var ganska mycket plats för barnvagnaroch vi 4 mammor fick plats med våra små i vagnarna! Kruxet var bara att eftersom vi stod i mitten så skulle alla såklart gå förbi till sittplatserna längst bak och bussen stannade till vid flera hållplastser och bussen fylldes snabbt upp med folk. Jag stod och höll i vagnen men ville även hålla mig i en av "stolparna" dock var det typ omögligt med allt folk så jag stod typ helt inklämd med magen nästintill liggandes på sufletten på vagnen..
Blir så jäkla arg på folk som inte tar hänsyn heller, som bara tränger sig utan att be lite snällt om man kan flytta sig! Pensiönärerna är värst!! De tror de har patent på allt utrymme på bussarna och får de inte som de vill är de sura och muttrar!
Aja, nog om det ;-)
På em kom Carro och hennes lille E hit på fika och lite lek :-) Dock blev det lite av ett koas när Della efter en stund blev jätte ledsen.
Hon hade vaknat och satt i sin stol och åt lite frukt. Det var som om hon hade bitit sig för även om jag tog upp henne ur stolen var hon superledsen! Såg att hon hade 1/4-dels vindruva kvar i munnen men eftersom hon var så ledsen fick jag inte ur den ur munnen och så helt plötsligt började hon hosta så kräktes hon!
Först kom det bara lite men sen åkte hela lunchen upp! Där stod vi, både hon och jag helt nersypdda så det blev att byta kläder till både henne och mig.. Snälla Carro hjälpte mig att städa upp eftersom golvet inte såg allt för trevligt ut.. Blev även en vals med golvmoppen för min del sen när vi kom ner. Blev lite orolig först att det var magsjuka på G för efter en flaska välling somnade hon i min famn, sen sov hon i våran säng 1 tim och 20 min! Som tur var vaknade hon pigg och glad så förmodligen berodde kräkningen på att hon bet sig först sen satte sig vindruvan, hon hade kvar i munnen i halsen och framkallade kräkningen, stackars :-(
Under tiden Della sov hann jag och Carro med en fika och en massa babbel iaf, trevligt! :-)

I går, torsdags var vi på minisången - lika mysigt och trevligt som alltid! :-)
Idag fredag har vi spenderat hela dagen tillsammans med min syster hemma hos mina föräldrar. Städerskan (vi har anlitat en stödfirma) kom kl 9 så vid 10-tiden gick vi bort mot Dellas mormor och morfar där min syster är på besök i helgen :-) Var lääängesedan vi sågs, flera veckor sen så det har verkligen varit härligt att umgås med henne hela dagen idag. Så fick hon även lite kavlitets tid med skutta ;-)





Jag och Della matchade med jeanstunikor i onsdags ;-)
Min från H&M och Dellas från Cubus.



Kommentarer
Postat av: Catarina

Får man vara fräck och fråga vilken firma ni anlitat?

Jag arbetar i branschen nämligen och har precis bytt bolag. Arbetar just nu som arbetsledare och ansvarig över hemstäd på Städarna.

Jag tänkte att det kanske var oss ni anlitat.



Helt enkelt nyfiken =)

2011-09-24 @ 19:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback